pühapäev, 20. november 2016

Nonii, meie tore digipöördeline projektinädal on läbi saanud. 7. – 11. 11. 2016 läheb Muraste Kooli ajalukku kui esimene konkreetne samm muutunud õpikäsitluse rakendamise suunas. Esmaspäeval, 14.11, mil kooli aatriumisse oli isadepäevale pühendatud hommikuüritusele kogunenud suur hulk isasid, vanaisasid ja ka emasid, esitleti projektinädala vilju. Ehk sai kino, kuna kõik meie 10 klassi olid saanud valmis filmilõigu, mida üheskoos vaatasime.

Kuidas meil siis läks? Kokkuvõtvalt võib öelda, et oli tegus ja huvitav nädal, mil nii õpilased kui õpetajad lähenesid õppimisele tavapärasest hoopis erinevalt. Puudusid ju konkreetsed ainetunnid,  kogu tegevus kulges lõimituna-põimituna-seostatuna omas rütmis. Õpikud-töövihikud jäid enamasti puutumata. Esimene vasikas ei läinud meil sugugi aia taha, kuid eks alati saab paremini. Nii tuleb edaspidi paremini mõelda läbiva teema valikule. Samas on selge, et ainete lõiming ja teemapõhine õpe on suund, mis üsna kiiresti kasutusele võtta tuleb.

Siinkohal meie pisut teistmoodi nädala kokkuvõte 2.b klassi näitel, nimelt on nende 22 toreda selli klassijuhatajaks kirglik muutunud õpikäsitluse pooldaja, kes täitsa juhuslikult osaleb digijuhtimise koolitusel ja kirjutab just praegu blogisissekannet :)

Kõigi kolme 2. klassi projektinädala aluseks oli sama teema „Milline on minu isa?“,   samad õpitulemused ning hindamisjuhend (mis on lisatud eelmisesse blogipostitusse), samas kõik õpetajad lähenesid sellele erinevalt. Ka valminud filmiklipid olid erinevad.
Niisiis: kõik õpilased said projektinädalale eelneva nädala keskel kätte ankeedid.  Lastel tuli oma isad reaalselt ära mõõta ja kaaluda ning andmed kirja panna. Lisaks oli vaja läbi viia intervjuu isaga, et rohkem teada saada nii issi lemmikvärvi, automargi, spordiala, unistuste jne kohta. Kõik vastused tuli kenasti kirja panna  ja ankeet projektinädala esmaspäeval kooli kaasa võtta.

Esmaspäeval rääkisime hindamismudelist, kogu nädala tegevustest, samuti loosisime grupid, mis kogu nädala koostööd pidi tegema. Igal selle nädala hommikul seadsime päeva eesmärgid ning rääkisime tegevustest, mis teha tuleb.

Suur rõhk sellel nädalal oli koostöisel grupitööl. Grupis arutati ankeetides sisalduvat ning valmisid mõistekaardid. Nende põhjal arvutasime koos suurel ekraanil isade keskmise pikkuse, kaalu ja jalanumbri.

Isade ametid oli huvitav teema. Erinevaid ameteid sai palju. Nende põhjal valmis kunstiprojekt. Kõik said A3 paberil mehe figuuri, mis tuli oma isa ametit silmas pidades ära värvida ning välja lõigata (küll see kääridega täpne lõikamine on ikka raske töö!). Isale kleebiti juurde asjad, ilma milleta ta elada/töötada ei saa. Enamasti olid selleks mobiiltelefonid ja rüperaalid. Isade kujud kinnitasime seinale. Kokku sai näitus 22-st eriilmelisest isast.

Isade lemmiksöökidest, automarkidest ja muust valmisid laste käe läbi tagxedo.com keskkonnas sõnapilved. Et sõnad ikka grammatiliselt õigesti pilve kirja saaksid, tuli kasutada elektroonilist õigekeelsussõnaraamatut.



StoryStarteri Legoklotside abil lavastati gruppides mingi isade tegevus, mis ise ka üles filmida tuli.

Aardejahilaadne mäng nii toas kui õues andis gruppidele peamurdmist nii mõistatuste ja ristsõna lahendamisel, luuletusse riimsõnade otsimisel kui ka isade sportliku tegevuse imiteerimisel ning filmile jäädvustamisel.

Inglise keelt õpivad lapsed esimest aastat, seega on nad veel üsna algajad. Ingliskeelsed isa ja perega seotud sõnad said selgemaks nii neid mõistekaarti üles tähendades kui ka õues looduslike vahendite abil kirja pannes.



Kuna meie projektinädal oli mõnusalt lumine, siis käisime õuesutsakaid tegemas üsna palju. Lumes kõnni- ja jooksuharjutusi teha on ju palju lõbusam kui saalis.



Palju elevust tekitas incredibox.com abil muusika miksimine. Kusjuures kõik grupid pidid ka muusikalõigu, millega rahule jäid, klassijuhataja meilile saatma.

Isadepäevakingituseks issidele valmisid eriilmelised  pusled. Iga laps kavandas, valis töövahendid ja kujundas pusle ise. Lisaks meisterdas iga laps oma isale kaardi.





Need viis päeva möödusid koos toimetades kiiresti. Ei saa salata, et nädala lõpuks olid nii lapsed kui klassijuhataja väga väsinud. Kuid see oli selline hea väsimus. Meie filmilõik sai selline: 


Kuna materjali, mida lapsed filmisid, oli oluliselt rohkem, siis sai lisaks valmis ainult meie klassi vanematele mõeldud  täispikk versioon, mida kodudes koos popcorniga vaadata saab :)

Vahepeal meedias kajastust leidnud uudis, et Soome loobub aastaks 2020 õppeainetest ja läheb üle kombineeritud lõimitud õppele on tekitanud meil nö omakoolinalja, et Soome ja Muraste Kool loobuvad õppeainetest :) Nimelt räägib ju ka meie visioon aastast 2020…



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar